Bartłomiej (l.37), Wrocław

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, Aby podarować prezent musisz się

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Aby dodać do ulubionych musisz się zalogować.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Anuluj

Zaloguj się, aby zablokować użytkownika

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby dodać do ulubionych

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj
 
Padova, Chiesa degli Eremitani (Santi Filippo e Giacomo), Affreschi nella Cappella Ovetari, 14.08.2009.


Aparat: NIKON
Model: E8700
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 23.7mm
Naświetlanie: 400/100
ISO: 400

poprzedni następny
pokaz slajdów

Dedykacja dla miron58: Padova, Chiesa degli Eremitani (Santi Filippo e Giacomo), Affreschi nella Cappella Ovetari, 14.08.2009.
2017.08.11 09:33

Album: Padua and Verona 2009
Kategoria : inne

Notariusz Antonio Ovetari umierając pozostawił po sobie ogromny majątek, który miał być przeznaczony na wykonanie malarskiej dekoracji kaplicy rodowej w padewskim kościele Eremitów św. Augustyna. Realizacją tego przedsięwzięcia zajęła się wdowa po notariuszu, Imperatrice Ovetari, zatrudniając w 1448 r. grupę malarzy reprezentujących zbliżony kierunek stylistyczny, wśród nich mistrzów wyspy Murano Giovanni’ego d’Alemagna (ok. 1411-1450) i Antonio Vivarini’ego (ok. 1418 -1476/1480) oraz związanych z Padwą, młodych, jakkolwiek bardzo wprawnych w sztuce malarskiej Niccolò Pizzolo (ok. 1420-1453) oraz Andrea Mantegnę (ok. 1431-1506). Ten ostatni miał wówczas dopiero siedemnaście lat i był na początku swojej kariery, po ukończeniu praktyki czeladniczej w pracowni Francesco Squarcione, jakkolwiek cieszył się już uznaniem jako artysta do tego stopnia, że otrzymywał rozmaite, prominentne zlecenia. Niccolò Pizzolo był z kolei malarzem obdarzonym wybitną zdolnością nadawania malowanym postaciom bryłowości, upodabniającej je do rzeźb, którą to manierę obrazowania przekazał Andrea Mantegni. Zgodnie z projektem, malarze z Murano mieli wykonać dekorację malarską arkady wejściowej do kaplicy, gdzie zobrazować miano sceny z Pasji Chrystusa (nigdy nie zrealizowane), a także ozdobić freskami sklepienie krzyżowo-żebrowe i ścianę po stronie prawej w stosunku do wejścia (Sceny z życia św. Krzysztofa), z kolei dwaj młodzi malarze z Padwy wykonać mieli pozostałą część dekoracji freskowej na ścianie po lewej stronie w stosunku do wejścia (Sceny z życia św. Jakuba Starszego) oraz na ścianach poligonalnej apsydy.

Od 1449 r. coraz bardziej uwidoczniać się zaczęły różnice w stylu Andrea Mantegni i Niccolò Pizzolo, a zarazem jeden drugiego oskarżał o nieustanna ingerencję w jego pracę nad malarską nastawą ołtarza głównego dla kaplicy. W wyniku tego sporu grono zleceniodawców wyznaczyło kolejny podział pracy pomiędzy artystów i prawdopodobnie z tej przyczyny Andrea Mantegna zarzucił pracę nad freskami dla kaplicy Ovetari’ch i przeniósł się do Ferrary.

W 1450 r. Giovanni d’Alemagna zmarł, ukończywszy pracę nad malarskimi festonami na sklepieniach kaplicy, a niedługo potem, w 1451 r. zarzucił realizację projektu także Antonio Vivarini, artysta z wyspy Murano działający w Wenecji i tworzący w nieco już wtenczas archaicznym stylu późnego gotyku. W tej właśnie stylistyce malarz zobrazował Czterech Ewangelistów na polach sklepienia kaplicy Ovetari’ch. Obu wyżej wspomnianych artystów zastąpili Bono da Ferrara (czynny ok. 1441-1461) i Ansuino da Forlì (?-?), obaj tworzący w stylu inspirowanym twórczością Piero della Francesca.

Andrea Mantegna rozpoczął pracę od sklepień nakrywających apsydę kaplicy, gdzie zobrazował postacie świętych, a pomiędzy nimi umieszczono medaliony z wizerunkami Doktorów Kościoła, pędzla Niccolò Pizzolo.

Następnie Andrea Mantegna najpewniej poświęcił się pracy nad malarskimi dekoracjami lunety na ścianie po stronie lewej, obrazującymi Powołanie św. św. Jakuba i Jana Ewangelisty oraz Kazanie św. Jakuba, ukończonymi w 1450 r., po czym poniżej lunety domalował dwie kolejne sceny.

          Pod koniec 1451 r. pracę nad dekoracją malarską przerwano z powodu braku środków finansowych, wznowiono je w listopadzie 1453 r. i ostatecznie ukończono w 1457 r. W drugim etapie pracy nad freskową ozdobą kaplicy jej głównym wykonawcą stał się Andrea Mantegna, po tym jak w 1453 r. Niccolò Pizzolo zmarł. Ten pierwszy ukończył cykl scen z życia św. Jakuba, na środkowej ścianie poligonalnej apsydy kaplicy zobrazował Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny oraz namalował cykl scen z życia św. Krzysztofa, rozpoczęty przez Bono da Ferrara i Ansuino da Forlì, gdzie przedstawił dwie reprezentujące najwyższy poziom stylistyczny sceny narracyjne: Męczeństwo św. Krzysztofa i Przeniesienie martwego ciała św. Krzysztofa. W 1457 r. Imperatrice Ovetari wszczęła proces przeciwko Andrea Mantegni z powodu zobrazowania przezeń w scenie Wniebowzięcia ośmiu zamiast dwunastu Apostołów. Do wyrażenia opinii wezwano malarzy Pietro da Milano i Giovanni’ego Storlato, którzy jednak osądzili malowidło na korzyść Andrea Mantegni, uzasadniając jego wybór brakiem miejsca na wąskiej ścianie, gdzie scenę Wniebowzięcia przedstawiono.

Oceń i poleć wpis:

 
69
Zamknij

Zaloguj się, aby ocenić ten wpis.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Zaloguj się, aby dodać to zdjęcie do ulubionych.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Zaloguj się, aby zaproponować to zdjęcie do wyróżnienia.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Więcej  

Poleć

Poleć to zdjęcie znajomym

Padova, Chiesa degli Erem<br />itani (Santi Filippo e Gi<br />acomo), Affreschi nella C<br />appella Ovetari, 14.08.20<br />09.  :: Notariusz Antonio Ovetari<br /> umierając pozostawił po <br />sobie ogromny majątek, kt<br />óry miał być przezn

Podaj swój adres e-mail

Podaj adresy e-mail znajomych

Napisz wiadomość

Przepisz kod z obrazka:

Anuluj

 

Link do wpisu
Poleć na forum
Wyślij e-mailem Dodaj do Facebook Dodaj do Google plus Dodaj do Pinterest Dodaj do twitter wykop
Zamknij
Google
 
0
Facebook
 
0
Użytkownik italus chce wiedzieć kto komentuje. Żeby zostawić komentarz Zaloguj się lub Załóż konto zupełnie za darmo!
Starsze komentarze

Galeria autora

Melitaea trivia (?), 8.06<br />.2017, Parco naturale dei<br /> Colli Berici, Veneto, Wł<br />ochy.
2 dni temu
Veneto, Parco naturale de<br />i Colli Berici, 8.06.2017<br />.
4 dni temu
Campiglia dei Berici (pro<br />v. Vicenza), Villa Repeta<br />, Sala affrescata, 7.06.2<br />017.
5 dni temu
Campiglia dei Berici (pro<br />v. Vicenza), Villa Repeta<br />, 7.06.2017.
7 dni temu
Vancimuglio (prov. Vicenz<br />a), Villa Chiericati, 7.0<br />6.2017.
8 dni temu
Lugo di Vicenza, Villa Pi<br />ovene, 6.06.2017.
9 dni temu
wszystkie

Ulubione blogi

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, Aby podarować prezent musisz się

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Aby dodać do ulubionych musisz się zalogować.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Anuluj

Zaloguj się, aby zablokować użytkownika

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby dodać do ulubionych

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj
rozwiń ▼